Zasady rekrutacji do przedszkoli
Zasady rekrutacji do przedszkoliZasady
rekrutacji do przedszkoli publicznych w Milanówku na rok szkolny
2025/2026 zostały określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo
oświatowe (Dz. U.z 2024 r. poz. 737 ze zm.), Zarządzeniu nr 17/IX/2025
Burmistrza Miasta Milanówka z dnia 30 stycznia 2025 roku w sprawie
ustalenia harmonogramu czynności postępowania rekrutacyjnego i
postępowania uzupełniającego do przedszkoli publicznych w Gminie
Milanówek na rok szkolny 2025/2026 oraz
Uchwale nr 254/XXX/2017 Rady Miasta Milanówka z dnia 28 lutego 2017 r.
w sprawie określenia kryteriów, wartości punktów i rodzaju dokumentów
potwierdzających spełnianie kryteriów obowiązujących na drugim etapie
postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych prowadzonych
przez Gminę Milanówek.
Najważniejsze zasady rekrutacji:
- Rejestracji wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola w systemie elektronicznym można dokonać w terminie od 3 marca 2025 r. od godz. 10:00 do 25 marca 2025 r. do godz. 12:00 pod adresem https://przedszkola-milanowek.nabory.pl/. We wniosku możecie Państwo zaznaczyć przedszkole pierwszego i drugiego wyboru.
- Po
zarejestrowaniu w systemie, wniosek należy wydrukować (bądź
poprosić o wydrukowanie zarejestrowanego już wniosku w przedszkolu),
a następnie podpisany wniosek wraz z dokumentami
potwierdzającymi spełnianie kryteriów należy złożyć w przedszkolu
pierwszego wyboru w terminie od 3 marca od godz. 10:00 do 25 marca 2025 r.
do godz. 15:00. W przypadku braku dostępu do Internetu, mogą
Państwo udać się do sekretariatu przedszkola, do którego
chcielibyście zapisać dziecko i tam uzyskacie w tym zakresie pomoc.
- Kolejność składanych wniosków nie ma znaczenia w procesie rekrutacji.
- Dnia 14 kwietnia 2025 r.
o godz. 12:00 w przedszkolach zostanie opublikowana lista dzieci
zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia. W tym samym
czasie będziecie także Państwo mieli możliwość sprawdzenia
w systemie, gdzie dziecko zostało zakwalifikowane do przyjęcia.
- W terminie od 14 kwietnia od godz. 12:00 do 28 kwietnia 2025 r.
do godz. 15:00 będziecie Państwo zobowiązani do złożenie
potwierdzenia woli zapisu dziecka w przedszkolu, do którego dziecko
zostało zakwalifikowane. Listy dzieci zakwalifikowanych nie są
tożsame z listami dzieci przyjętych do przedszkola. Warunkiem
umieszczenia dziecka na liście przyjętych jest potwierdzenie woli
zapisu dziecka do danego przedszkola na rok szkolny 2025/2026. Brak
potwierdzenia woli zapisu dziecka jest jednoznaczny z rezygnacją
z miejsca w przedszkolu.
- W dniu 29 kwietnia 2025 r. o godz. 14:00 zostaną opublikowane listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych.
Zgodnie z art. 158 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe:
- Do 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic/prawny opiekun ma możliwość wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danego przedszkola.
- Do 3 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia komisja rekrutacyjna przygotowuje i wydaje uzasadnienie odmowy przyjęcia.
- Do 3 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia rodzic/prawny opiekun może złożyć do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
- Do 3 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, dyrektor rozpatruje odwołanie.
- Na rozstrzygnięcie dyrektora danego przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego.